reklama

O štvorlístkoch

Upratovala som dnes svoju knižnicu. Vyťahovala som knihu po knihe, spomínala na to, od koho som ktorú dostala, čítala venovania. Spomínala som na to, ktorú som si prečo a kedy kúpila....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Obrázok blogu

Bola tam kniha za peniaze z predaja prvého čísla školského časopisu ktorý som písala, za prvé odmeny v práci som tam našla Dejiny sveta....oči mi zbehli aj na Prévertove Nahé lásky.....


Bol tam aj akýsi poznámkový blok, na prvej strane bolo napísané, že na každom konci je pekné to, že niečo nové začína.... Vypadli mi odtiaľ tri štvorlístky.... Bola som akási nostalgická práve. Manžel niečo programoval, Alicka strihala a vyrábala z malých papierikov vo svojej izbe pohromu. A tak som si sadla na zem, ku všetkým tým knihám. A spomenula som si na toho, kto ma ich naučil hľadať...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začala som si skladať mozaiku zo svojich myšlienok na starého otca.... 
Bola som ešte dieťa, sedával na lavičke v záhrade pri dome. Keď v tráve štvorlístok rástol, nestalo sa, aby ho nenašiel. Vždy mi ukázal, kde mám hľadať :o) a ja som ich víťazoslávne zbierala.... 
Počula som zrazu ťarchu jeho malých krokov a šuchot kapcov na jeho ubolených nohách. Spomenula som si na to, ako ma brával za dom kosiť trávu pre zajace. On kosil, ja som musela hrabať a plniť košíky...ako sa mi nechcelo. Neraz som brávala so sebou aj fotbalovú loptu, aby bolo v košíku menej miesta na menej trávy...menej kosenia – menej hrabania... :o)
Na tej jeho lavičke pod stromom, ktorý sme mu priniesli a ktorý rástol rýchlo, akoby vedel, že starký potrebuje tieň k celodňovému sedeniu sme sa niekedy polovážne, niekedy polosrandovne doťahovali, kto je aký múdry a kto je múdry po kom, samozrejme ja som bola múdra po ňom....
Spomenula som si, čo všetko bolo vidieť v jeho očiach, keď ústa už boli nemé. Po chrbte mi utekajú zimomriavky....

Je mi ľúto, že si odišiel skôr, ako som Ti stihla predstaviť toho pravého. Určite by sa ti páčil....Ale na našej svadbe mal Tvoj svadobný klobúk! Nestihol si moje prvé úspechy v práci...Tie stromy pri Turci, z ktorých si mi strúhal píšťalky už vypílili. Tvoja lavička už nemá svoje miesto, ale ten strom, čo rástol pri nej je krásny, veľký a zdravý. Žiaľ, už nie je náš... Alicka mi povedala, že som princezná so zlatým štvorlístkom na čele...akoby vedela o všetkom....Asi je tiež po Tebe :o)
A minulé leto našla svoj prvý štvorlístok....

Lenka Hrivnakova

Lenka Hrivnakova

Bloger 
  • Počet článkov:  88
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Premýšľam. Aj vtedy, keď by som nemusela... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáMamičkovskéZo životaBásneKoučingové

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu