reklama

Výchovný

Prežila som sa do obdobia, keď si pamätám to, čo aktuálne prežíva moja prvorodená. Som druhýkrát dieťaťom a mám s tým vážny problém. Klišé na rodičovských weboch o tom, ako rodičia cez životy svojich detí žijú svoje vlastné sny nie je klišé. Je to realita a je veľmi nebezpečná.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Nebola by som si nikdy pomyslela, že sa mi to môže stať, mala som pocit, že mám vo výchove a vo všetkých prístupoch k deťom úplne jasno a s nadhľadom veci riešim, rozlišujem s absolútnou presnosťou to, čo je správne a čo je nesprávne. Taká dokonalá mama J....

Ale občas sa topím. Ja som snáď ešte nikdy neriešila nič zložitejšie a keď vo výchove a veciach okolo boli aj slabšie chvíle, vždy som mala pocit, že som stvorená na to, aby som vychovala dobrých ľudí.

Alicka má osem rokov a začína riešiť aj iné ako svoj vlastný svet. Stretáva sa s deťmi, ktoré sú vychovávané inak, majú iné záujmy, inak rozmýšľajú. Hľadá sa, učí sa rozlišovať, čo je dobré a čo nie (použitím iného merítka, ako toho môjho), čo je spravodlivé a ako to v živote chodí. Cítim, že čoraz viac berie do úvahy to, čo nemá z domu. Učí ju to byť drzou, občas nevďačnou. Vadí jej, že je šikovná, nechce vyhrávať, nechce vytŕčať. Má to, čo som ja nemala, a tak jej podsúvam, aké by to bolo super, keby sa neprestávala snažiť, bola ctižiadostivá a chcela viac a viac, aby sa chcela posúvať vpred. Ona sa však nechce a ja ako dokonalá mama som zúfalá... Rozmýšľam, kde sa stala chyba, nakoniec však zistím, že žiadna chyba sa nekoná. Ona nie je ja a postupne sa s tým zmierujem, aj keď veľmi ťažko. Nedávno mi niekto musel pripomenúť, že ľudia sú rozdielni a umenie je sa zladiť. V zápale výchovy a robenia „toho najlepšieho pre dobro našich detí“ som na to akosi pozabudla a tlačila dcéru do vecí, ktoré jej neboli vlastné. Musím sa predovšetkým ja naučiť rešpektovať, akceptovať a usmerňovať. Mala som totiž pocit, že dcéra musí robiť veci tak, akoby som ich robila ja pred mnohými rokmi, ale so svojim –dsaťročným rozumom J.

Lenka Hrivnakova

Lenka Hrivnakova

Bloger 
  • Počet článkov:  88
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Premýšľam. Aj vtedy, keď by som nemusela... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáMamičkovskéZo životaBásneKoučingové

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu