reklama

Sestra

Alicke sa narodila sestra. Dlho po nej túžila. V škôlke už takmer všetky kamarátky súrodencov mali a moje dieťa to bralo ako „prestíž“, niečo také, ako mať najnovšiu Barbie, volánové šaty .... Pred poslednými Vianocami svoju túžbu zverila do listu Ježiškovi a pod vianočným stromčekom našla mini ponožky s mini odkazom „to je pre tvoju sestričku alebo bračeka“. Očká jej zažiarili a ešte dlho potom sa čudovala, ako to na svete chodí :) (tuším čoskoro príde čas prezradiť pravdu o Vianociach).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)
Obrázok blogu

Šesť mesiacov, ktoré nasledovali po Vianociach sa veľmi tešila, prežívala s nami ultrazvuk, plánovala, pripravovala pre sestričku darčeky, dokonca, keď na predškolskej diagnostike mala znázorniť svoju rodinu, nechýbala na obrázku ani sestra, ktorú ešte nik nevidel :) . Bolo to veľmi milé a dojemné obdobie, každé ráno sa lúčila najskôr s bruškom, potom so mnou, každý večer nešla spať bez toho, aby sestričke do bruška nezaspievala uspávanku. A tisíc ďalších malých veľkých vecí.

Až teraz, keď je Stellka na svete sa život mojej prvorodenej zmenil a prišla na to aj ona. Zistila, že život nie je len ružový a že už aj o rodičov sa musí deliť. Prehlasuje, že štvorčlenná rodina „nie je bohviečo“ a že „s bruškom mi určite bolo omnoho lepšie, ako teraz bez bruška.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Teší sa, že má sestru, ale zároveň aj bojuje. Vo svojom vnútri zvádza boje medzi milovať a nemilovať.... medzi predtým a teraz.... medzi tromi a štyrmi.... O sestre hovorí, že nás znervózňuje, znepríjemňuje nám program, keď plače, kričí „mamí, plače ti!“. Sníva sa jej, že sme znova traja a naposledy ma prekvapila slovami „je to ťažké s dvoma deckami, že?“. -No zároveň chce byť stále s ňou, pomáhať pri kúpaní, prebaľovať, hladkať, tíšiť. Pri každom telefonáte z prázdnin sa nezabudne opýtať, čo robí a keď ju niekto osloví Stella, zahriakne ho, že to je Stellka.

Srdce mi trhá pri pomyslení, aká je nešťastná. Aj keď verím, že je to len momentálny pocit a že snáď raz pochopí, že je úžasné byť sestrou a mať v živote niekoho, kto je okrem rodičov jej rodina. Ja som ten pocit nikdy nezažila a chýba mi....

Lenka Hrivnakova

Lenka Hrivnakova

Bloger 
  • Počet článkov:  88
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Premýšľam. Aj vtedy, keď by som nemusela... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáMamičkovskéZo životaBásneKoučingové

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu