reklama

Len to najlepšie....

Viem, že sa vraví, že s malými deťmi prežívame malé starosti a s veľkými veľké. Akosi nemôžem tejto ´dávnej pravde´ prísť na koreň.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)
Obrázok blogu

Keď bola Alicka malé baby, absolútne som popierala túto vetu. To, že nemôže niekoľkotýždňové dieťa zaspať, že plače do noci a nik nevie, prečo; že jediná potrava, ktorou je moje mlieko je naozaj len jediná a niet inej možnosti pre mňa predstavovalo životne dôležité záležitosti, bez ktorých by to baby prosto nebolo. Také krehké, zraniteľné bez možnosti výberu. Hovorila som si, čo už je to výchova násťročného dieťaťa, veď tieto miminká bojujú o život.

Ako však rástla, aj nočný plač, aj problémy so stravou sa mi už nezdali ako životne najdôležitejšie. Zrazu som sa bála myšlienky, aký človek z toho bábätka vyrastie, všetko, čo spravím je dôležité a čo je už raz mojím rozhodnutím, vypovedaným, urobeným, nemožno ho vrátiť späť. Všetko bolo zrazu také neopakovateľné, nenapraviteľné. Žiadny pokus a omyl, pokus a bingo. Jednoznačne to chce byť na všetko pripravený s názorom čo najsprávnejším, ako sa v danej chvíli, v danom čase a za daných okolností dá. Samozrejme, že vždy sa to nedá... i keď priblížiť sa k tomu by sme sa mohli snažiť priebežne.
Zrazu šla do škôlky. Bol to čas, kedy som ťažko niesla, že prestávam sledovať jej každodenný krok, úsmev, plač, zrazu už nie som tá, čo má všetko pod palcom. Zrazu sa o moje dieťa starajú cudzí ľudia, s inými presvedčeniami, hodnotami, návykmi. Povedala by som, že z tohto pohľadu dosť tragické obdobie, zvlášť, keď vám na veľa veciach záleží. Na veciach, ktoré iní neriešia, dokonca ani nevedia, že existujú. Bola to dosť podstatná fáza v mojom živote, kedy som sa musela naučiť prijímať menšie zlo. Zmieriť sa s tým, že v škôlke sa popíja detské šampanské, že deti sa pretekajú na karnevaloch kto koho zabije akou zbraňou a s akou kuklou na hlave. Viem, je to život. Síce ja som po takomto netúžila, musela som sa naučiť s tým zmieriť. Veď nezažiť to tu a teraz, príde to o pár rokov na inom mieste (a možno nás to bude sprevádzať celým životom v iných formách. Viem to, ALE!..). Vzali mi možnosť ovplyvniť, čo moje dieťa bude pozerať v televízii, keďže dnes sa už pozerajú rozprávky v škôlke, môjmu dieťaťu zostal v rámci zdravého prístupu k telke doma čas len na 10minútový večerníček. Z veľa hodnôt som musela ubrať, niektoré som zmenila. Kvôli hodnotám samotným, ale hlavne kvôli dieťaťu, ktoré za nič nemôže. Ktoré vidí len svoj svet, svet svojich kamarátok, pričom tieto svety je najlepšie, keď sa podobajú, sú takmer identické. Ak nie sú, sú to túžby dieťaťa, podobať sa iným, mať to, čo iní....Viem, tvoria si vlastnú identitu.

Alicka ide do školy. Ani si nechcem predstaviť, čo ma všetko čaká. Možno aj to detské šampanské sa mi zrazu bude zdať ako malichernosť, .. kto vie? :o) Život nám kdečo prináša. Svoje hodnoty a smerovania meníme v závislosti od situácií, vyberáme menšie zlá a pritom chceme len to najlepšie. Hlúpa fráza, nik ju nemá rád ´chcem pre teba len to najlepšie´..... Až kdesi pred koncom sa ukáže, čo to ´najlepšie´ znamenalo a či sme sa k tomu aspoň priblížili. Niekto možno viac, niekto menej. Niekto si možno za celý život ani nevšimne, že žiť sa dá inak ako zo dňa na deň a že si môžeme dovoliť byť aj náročnejší, ak chceme niečo dosiahnuť. O jediné sa chcem však snažiť. Aby som nepočula z úst mojich detí výčitku, že som vždy chcela pre nich to najlepšie, a ako to dopadlo!!

Veľa šťastia v rodičovstve! Každý ho potrebuje :o) ....


Lenka Hrivnakova

Lenka Hrivnakova

Bloger 
  • Počet článkov:  88
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Premýšľam. Aj vtedy, keď by som nemusela... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáMamičkovskéZo životaBásneKoučingové

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu